Regulamin Czatu Klimatycznego

Dokumenty związane z grą i forum, których należy przestrzegać. Ich łamanie może skutkować czasową lub permanentną blokadą.
Awatar użytkownika
Maeva
Senior Member
Posty: 405
Rejestracja: 01 lutego 2011, 21:48
Kontakt:

Regulamin Czatu Klimatycznego

Postautor: Maeva » 08 września 2019, 12:07

Regulamin czatu klimatycznego

Słownik pojęć:

Admin, Administrator, Dyrektor – oznaczony kolorem czerwonym – główny opiekun gry.
Rangowy – nadzoruje czat, grę i forum. Prefekt oznaczony kolorem żółtym, Prefekt Naczelny oznaczony kolorem pomarańczowym oraz Profesor oznaczony kolorem zielonym.
Czat klimatyczny – miejsce, w którym każdy gracz posiadający zaakceptowaną kartę postaci może fabularnie wchodzić w interakcję z postaciami innych graczy.
Event – specjalne wydarzenie klimatyczne organizowane przez Rangowych.
Fabuła – historia obowiązująca na czacie klimatycznym.
Frakcja – organizacja zrzeszająca postaci o takich samych lub podobnych poglądach i wspólnym celu.
Karta postaci (KP) – miejsce, w którym znajduje się opis i historia postaci gracza.
Multikonto – dodatkowe, niezależne od już posiadanych, konto należące do jednego gracza.
Postać kanoniczna – każda postać występująca w oficjalnej twórczości J.K. Rowling.
Postać klimatyczna - postać, którą kieruje gracz oraz każda z postaci kanonicznych, kierowanych przez Rangowych.
Punkty klimatu (PK) – punkty zdobywane lub tracone przez gracza na czacie klimatycznym.
Punkty wiedzy – punkty zdobywane przez gracza za aktywny udział jego postaci w lekcji klimatycznej lub organizowanych quizach.
Rozgrywka – prowadzenie postaci na czacie klimatycznym zgodnie z obowiązującą fabułą.

I. Zasady ogólne:

  1. Czat klimatyczny jest miejscem, w którym możesz wcielić się w wykreowaną przez siebie postać w świecie magii Harry’ego Pottera, dowolnie kreować jej losami oraz wchodzić w interakcje z innymi postaciami.
  2. Historia na czacie klimatycznym rozpoczęła się od szóstego tomu przygód Harry’ego Pottera, ale wyobraźnia naszych graczy sprawiła, że historia poszła własnym torem. Uwaga! Nie wszystkie postacie uśmiercone przez J.K.Rowling zostały uśmiercone w naszej historii.
  3. Abyś mógł tworzyć własną historię na Czacie Klimatycznym, musisz mieć zaakceptowaną Kartę Postaci.
  4. Twoja postać nie może mieć imienia i nazwiska postaci z kanonu Harry’ego Pottera (zarówno z „Harry Potter i ...” jak i „Fantastyczne Zwierzęta...”), nie może być również powiązana z nimi więzami krwi do trzeciego pokolenia w linii prostej oraz do drugiego w linii bocznej.
  5. Możesz kierować maksymalnie czterema postaciami klimatycznymi, ale:
    • każda Twoja postać musi być założona jako osobne konto,
    • każda Twoja postać musi mieć zaakceptowaną Kartę Postaci,
    • każda Twoja postać musi być zgłoszona do Rangowego przez Wiadomość Prywatną.
  6. Postaraj się, aby Twoje wypowiedzi nie były krótsze niż 15 słów. Krótsze wpisy będziemy usuwać.
  7. Twoja postać może założyć własny klub zainteresowań, stowarzyszenie, organizację lub frakcję, ale jej działalność nie może mieć wpływu na rozgrywkę innych, nie będących jej członkami bez zgody Rangowych. Jeżeli chcesz założyć własny klub, stowarzyszenie, organizację lub frakcję i obawiasz się, że może mieć ona wpływ na innych, zgłoś się do Rangowych. Opisz im w wiadomości swój pomysł.
  8. Każda Twoja postać może należeć do jednej z wiodących frakcji – do Zakonu Feniksa lub do Śmierciożerców, ale prowadzący te frakcje mogą zadecydować inaczej. Każda Twoja postać może należeć do różnych klubów i stowarzyszeń, o ile przynależność do jednego nie będzie wykluczać drugiego.
  9. Każdy post klimatyczny powinien zawierać opis czynności Twojej postaci w pierwszej lub trzeciej osobie (używając * * albo < >), np. Witaj! *Powiedziała do swojego najlepszego przyjaciela, uśmiechnęła się i poszła z nim na zajęcia*.
  10. Na Czacie Klimatycznym obowiązuje również Regulamin Czatu Ogólnego.

II. Na Czacie Klimatycznym nie możesz:

  • używać emotikon w swoich wypowiedziach,
  • pisać wiadomości, które nie dotyczą rozgrywki klimatycznej (tzw. offtopu),
  • wklejać linków bez zgody Rangowych.

III. Podczas rozgrywki fabularnej, prowadząc swoją postać nie możesz:

  • umieścić swojej postaci, która jest uczniem lub Absolwentem, w innym Domu, niż ten, który został jej przydzielony w trakcie Ceremonii Przydziału,
  • opisywać scen erotycznych, wulgarnych, krwawych oraz brutalnych przed 22 – później dozwolone są z umiarem i rozsądkiem,
  • wskrzesić swojej postaci, jeżeli wcześniej wyraźnie napisałeś, że Twoja postać zginęła,
  • wpływać na rozgrywkę innej osoby bez jej zgody, decydować za inną osobę, co stanie się z jej postacią, a przede wszystkim nie możesz uśmiercić postaci innej osoby,
  • używać teleportacji, jeżeli Twoja postać ma poniżej 16 lat (wyjątkiem jest teleportacja łączna ze starszą postacią),
  • teleportować się oraz używać świstoklików na terenie szkoły z wyjątkiem zorganizowanych przez Rangowych akcji,
  • czarować poza terenem szkoły, jeżeli Twoja postać ma poniżej 17 lat – pamiętaj, że na osobach niepełnoletnich ciąży Namiar,
  • wyczarować jedzenia i picia z niczego – pamiętaj, że istnieje prawo Gampa,
  • używać specjalnych umiejętności, których Twoja postać nie posiada w Karcie Postaci,
  • wprowadzać niezwykłych umiejętności, nieśmiertelności oraz języków, ras, zaklęć, technik walk znanych z innych fantastycznych światów,
  • posiadać i używać rzeczy, które nie były powszechnie dostępne i rzadkie, np. zmieniaczy czasu,
  • tworzyć, posiadać, niszczyć horkruksów,
  • używać rzeczy elektronicznych, które nie są magiczne zmodyfikowane, ponieważ nie będą one prawidłowo działać,
  • przebywać w dormitoriach innych Domów, chyba że Twoja postać zostanie tam zaproszona,
  • sprawować funkcji prefekta oraz prefekta naczelnego, chyba że Rangowi przydzielą taką funkcję Twojej postaci,
  • sprzedawać i spożywać alkoholu na terenie szkoły z wyjątkiem zorganizowanych przez Rangowych akcji, na których wyraźnie zaznaczono, że jest możliwość spożywania alkoholu,
  • sprzedawać i zażywać narkotyków na terenie szkoły.

IV. Podczas rozgrywki fabularnej, prowadząc swoją postać:

  • powinieneś dokładnie opisywać, co robi i gdzie znajduje się Twoja postać, aby ułatwić innym rozgrywkę z Tobą,
  • zwracaj uwagę na to co może, a czego nie może, usłyszeć i zobaczyć Twoja postać,
  • powinieneś reagować na wydarzenia, które rozgrywają się w pobliżu Twojej osoby, szczególnie jeżeli mogą mieć jakiś wpływ na rozgrywkę, którą prowadzisz,
  • nie musisz pisać pełnej formuły zaklęcia, jeżeli chcesz, możesz zawrzeć w swojej wypowiedzi opis działania zaklęcia lub jego potoczną nazwę, np. *użył zaklęcia przywołującego*, *użył zaklęcia Accio!*, *przywołał książkę*
  • w swojej wypowiedzi możesz użyć pięciu zaklęć, w trakcie trwania pojedynku powinny to być maksymalnie trzy zaklęcia ofensywne lub defensywne,
  • nie powinieneś korzystać z teleportacji podczas pojedynków oraz ograniczyć korzystanie z broni białej do minimum,
  • możesz wybrać dla swojej postaci umiejętności specjalne, które musisz zaznaczyć w odpowiednim miejscu w Karcie Postaci,
  • pamiętaj, że jeżeli Twoja postać jest dorosła, mimo że może przebywać na terenie szkoły, nie ciąży na niej Namiar, może być studentem lub pracownikiem, ale nie profesorem Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart, za zgodą Rangowych może również odbywać staż lub praktyki na terenie szkoły,
  • możesz tworzyć dla swojej postaci związki partnerskie oraz zawierać małżeństwa,
  • jeżeli chcesz, Twoja pełnoletnia postać żeńska może zajść w ciążę i urodzić dziecko, ale nie powinieneś prowadzić interakcji dzieckiem z innymi postaciami, z wyjątkiem rodziny bez utworzenia osobnego konta,
  • możesz tworzyć, sprzedawać i używać wynalazki, ale nie mogą mieć one wpływu na rozgrywkę fabularną gry innych bez zgody Rangowych,
  • pamiętaj, że Twoja rozgrywka klimatyczna może być oceniana przez Rangowego – Twoje wpisy mogą być nagrodzone Punktami Klimatycznymi albo mogą zostać usunięte, jeżeli nie będą zgodne z Regulaminem Czatu Klimatycznego.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość